Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

Εκθεση ζωγραφικής του Παναγιώτη Βαρελά στην Κρύα


«ΜετΑΛΛΩΝ ανθρώπων έργο».

Την πόλη που μεγάλωσε, τη Λιβαδειά, επέλεξε για να εκθέσει το έργο του, ο εικαστικός Βαρελάς Παναγιώτης , με τίτλο «ΜετΑΛΛΩΝ ανθρώπων έργο».
Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Λεβαδέων, παρουσιάζεται στο συνεδριακό της Κέντρο της Κρύας , από την Τετάρτη 27/012010 έως την Κυριακή 31/01/2010. Οι ώρες λειτουργίας είναι καθημερινά από 10:00 έως 21:00
Στην έκθεση παρουσιάζονται συνολικά 84 έργα (λάδι, ακρυλικά, ακουαρέλες, τέμπερες, σινική και μεικτές τεχνικές), σε τρεις θεματικές ενότητες .
Στην πρώτη ενότητα, «άνθρωπος – χρώμα – σίδερο», που αποτελεί και το μεγαλύτερο μέρος της έκθεσης, είναι εμπνευσμένο και αφιερωμένο στο χώρο και την δουλειά των μεταλλεργατών της ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος. Στα έργα αυτά, ο Π. Βαρελάς, αναδεικνύει , τον ίδιο το χώρο και την σχέση του με τον άνθρωπο, το πώς ζει και δουλεύει.
Άνθρωποι, ένα με τη σκουριά και τη μοράβια. Φλόγιστρο η ψυχή τους, τίμημα τη ζωής , στην πιο άγρια μορφή εργασίας, στα όρια ζωής και θανάτου. Χάσαμε πολλούς, αντέχουν οι υπόλοιποι.
Τσιμπίδες, σωληνάδες, ελασματουργοί, ναυπηγοί, εφαρμοστές, ηλεκτρολόγοι, καραβομαραγκοί, αμμοβολιστές, μαστόροι και βοηθοί, ένα πραγματικό μελισσολόι κόβει και ράβει το μέταλλο. Δίνουν μορφή και δύναμη, σκαριά να αντέχουν τον πλου της γης, για ανθρώπους και αγαθά.
Στη δεύτερη ενότητα, «Λαϊκό πάλκο,» παρουσιάζονται, με αφαιρετική ματιά οι αυτοσχέδιες κομπανίες, όπου το φως και τα όργανα, σημειολογικά, σηματοδοτούν, το γεγονός, την γιορτή, το πανηγύρι, τη βραδινή έξοδο. Δεν θέλει να παρέμβει , ούτε να αποκαλύψει το δρώμενο, αφήνει το θεατή να κάνει ανάκληση μνήμης, να μπει μέσα στο έργο, να πει το δικό του τραγούδι, να σύρει, το δικό του χορό.
Να γίνει ο ίδιος, δημιουργός, ερμηνευτής και χορευτής
Στη Τρίτη ενότητα, «Πατριδογνωσία» ο Π. Βαρελάς , μπαίνει στη θέση του περιηγητή, αποτυπώνοντας, ιδιαίτερες περιοχές της πατρίδας μας, τη Μάνη, την Καλόγρια, τη Στούπα, την Καρδαμύλη, το Άγιο Όρος και τις Μονές του, τα Γιάννενα, τον Πλαταμώνα, την Αγαθούπολη, και βέβαια, την ιδιαίτερη του πατρίδα, τη Λιβαδειά. Σε αυτό το εικαστικό ταξίδι, κάθε τόπος, είναι και μια ιστορία, μία εικόνα. Ματιές που απλώθηκαν στις γης ,τη θάλασσα και φύτρωσαν στο χρώμα. Πότε στο γαλάζιο και άλλοτε στο πράσινο. Αυτές οι ματιές δεν τελειώνουν ποτέ. Η «πατριδογνωσία», όπως παρουσιάζεται στην έκθεση, είναι μια σειρά από ακουαρέλες και ακρυλικά που αφορούν την Ελλάδα, όμως για τον Π. Βαρελά, η έννοια πατριδογνωσία δεν έχει τόπο, σύνορα, γλώσσα, και χρώμα. Σε ‘ένα κόσμο που αλλάζει, η έννοια πατρίδα αποκτά διεθνή χαρακτηριστικά
Παράλληλα και κατά την διάρκεια της έκθεσης , το Σάββατο 30/01/2010, ώρα 19:00 στον ίδιο χώρο διοργανώνεται ανοιχτή συζήτηση, με θέμα: «Τέχνη και κοινωνία» , με εισηγητές, τους Δαραδήμο Χαράλαμπο: Ζωγράφο και Πρόεδρο του Ελληνικού Οργανισμού κατοχύρωσης πνευματικών δικαιωμάτων και πρώην Πρόεδρο του Εικαστικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, την Εύα Μελά, Ζωγράφο – Χαράκτρια, πρώην Πρόεδρο του Εικαστικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, πρώην βουλευτής του ΚΚΕ. Τη συζήτηση συντονίζει, η κ. Κοντογιάννη Τασία, Εκπαιδευτικός.
Κατά την διάρκεια της έκθεσης , σε ειδικό διαμορφωμένο χώρο, θα προβάλλονται τηλεοπτικά ρεπορτάζ για της συνθήκες δουλειάς των εργαζόμενων στην Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος . Επίσης, θα προβάλλονται στην έκθεση επιλεγμένα έργα του ίδιου , που δεν εκτίθενται .



Βιογραφικό σημείωμα
Βαρελάς Γ. Παναγιώτης Εικαστικός

Γεννήθηκε στον Άγιο Γεώργιο Λειβαδιάς το 1959, όπου και τελείωσε το δημοτικό, συνεχίζοντας το γυμνάσιο στην Λιβαδειά. Στη συνέχεια, φοίτησε στο τμήμα σχεδιαστών της ΣΕΛΕΤΕ.
Το 1982 εργάζεται στον «Οδηγητή», εβδομαδιαία, τότε, εφημερίδα της Κομμουνιστικής Νεολαίας Ελλάδας. Οι δημιουργικές και εικαστικές του ανησυχίες εκφράστηκαν στην εφημερίδα, μέσα από δεκάδες εξώφυλλα , εικονογραφήσεις αφιερωμάτων , σκίτσα κ.α Σχεδίασε, πολιτικές αφίσες, εξώφυλλα βιβλίων , και δεκάδες έντυπα πολιτικής επικοινωνίας
Η εξέλιξη της τυπογραφίας, της λιθογραφίας και της αναδυόμενης ψηφιακής τεχνολογίας του έδωσαν την δυνατότητα, να αναπτύξει ένα δικό του τρόπο να βλέπει τα εικαστικά πράγματα και τον ρόλο τους στην επικοινωνία γενικότερα.
Η δυναμική είσοδος της offset στις εκτυπώσεις, της ψηφιακής επεξεργασίας της εικόνας, τον έφερε ποιο κοντά στην αναζήτηση νέας μορφής στην χρήση του χρώματος, του σύγχρονου lay out στη σελιδοποίηση, των εντύπων, των εφημερίδων , των εκδόσεων και της outdoor επικοινωνίας.
Το 1986 μπαίνει στο χώρο της διαφήμισης και της επικοινωνίας. Ασχολήθηκε περισσότερο με την βιομηχανική επικοινωνία και τα προϊόντα τους. Σχεδίασε εκατοντάδες λογότυπα και σήματα, για πάρα πολλές εταιρείες, όπως επίσης και την ανάπτυξη της εταιρικής τους ταυτότητας για την Ελληνική και τη διεθνή αγορά.
Σχεδίασε μηνιαία, ειδικά περιοδικά ( meat point, energy point κ. α) για την βιομηχανία και εμπόριο, όπως επίσης εικονογράφησε και περιοδικά για παιδιά («Χαμόγελα & Γνώσεις»). Μελέτησε τις ανάγκες πολλών εκδοτικών επιχειρήσεων, διαβλέποντας την επανάσταση της πληροφορικής που ερχόταν και πρότεινε, νέες προσεγγίσεις στην μορφή και το περιεχόμενο. Την δεκαετία που διανύουμε σχεδίασε και σχεδιάζει την αρχιτεκτονική των site για πολλές και μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε διεθνές περιβάλλον.
Όντας αυτοδίδακτος, τραβούσε τον δικό του εικαστικό δρόμο. Ένας διαρκείς πειραματισμός στα υλικά, στη σύνθεση, τη μορφή και το περιεχόμενο. Κάθε κέντρισμα ήταν και μια, αφορμή για εικαστική δημιουργία. Η Αγιογραφία, «η βίβλος των αγραμμάτων», κατά Διονύσιο εκ Φουρνά, συγγραφέα, του πρώτου εγχειριδίου περί αγιογραφίας, δεν τον άφησε ασυγκίνητο. Ανακαλύπτει την αγιογραφία.
Η ακουαρέλα, το πενάκι, τα παστέλ, το κάρβουνα, η σινική και η τέμπερα, τα λάδια, τα ακρυλικά, ο αερογραφος, και οι μεικτές τεχνικές, οι σκόνες και οι κόλλες, εναλλάσσονται σε κάθε δημιουργική προσέγγιση.
Σήμερα ζει στη Σαλαμίνα, είναι συνιδιοκτήτης της διαφημιστικής εταιρείας falcon στην Αθήνα, όπου και εργάζεται. Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: